Follow on Bloglovin

dijous, 25 d’abril del 2013

Estanteria reciclada

Fa dies que busco fustes de pallets i d'altres recuperades per fer una taula que ben aviat us ensenyaré (ja està gairebé acabada). En la meva recerca, vaig fer una crida a tot parent, amic i conegut que en tingués. La crida no va tenir gaire èxit, sort del meu sogre que em va dur dos pallets (ja desmuntats!!) i un munt de taulons que tenia guardats.

Un cop seleccionades les més adients per la taula, encara en va sobrar moltes. Entre elles uns llistons de pi massis envernissats, que tenen tota la pinta de haver format part d'un llit, i que feia llàstima llençar.

Pensant que podria fer amb elles, se'm va acudir fer una mini prestatgeria per al meu mini estudi. La mida era perfecta, 9cm d'amplada i gairebé 2m de llargada. No molt ample, però suficient per que hi càpiga a un recó que tinc i per posar-hi tots aquells pots i potets que tenim.



Hace días que busco maderas de pallets o de cualquier otro tipo, pero recuperadas, para hacer una mesa que pronto os enseñaré (ya está casi terminada). En mi búsqueda, hice una llamada a todo pariente, amigo y conocido que tuviera. La llamada no tuvo mucho éxito, suerte de mi suegro que me dió dos pallets (ya desmontados!) Y un montón de tablones que tenía guardados.

Una vez seleccionadas las más adecuadas para la mesa, aun sobraron muchas. Entre ellas unos listones de pino macizo barnizados, que tienen toda la pinta de haber formado parte de una cama, y que daba lástima tirar.

Pensando que podría hacer con ellas, se me ocurrió hacer una mini estantería para mi mini estudio. El tamaño era perfecto, 9 cm de ancho y casi 2 m de largo. No muy ancho, pero suficiente para que quepa en un rincón que tengo y para poner todos esos potes y cajitas que tenemos.

Així que mans a l'obra:

Así que manos a la obra:













































A la fusta se li poden donar diversos acabats: vernís, goma laca, cera, ... Jo avui us proposo un acabat a la cera diferent: cera blanca.

Aquesta cera la poden trobar ja feta a les botigues, o be fer-la nosaltres, és molt fàcil. Necessitem cera incolora per a mobles i pintura a l'oli blanca. En un pot barregem la cera i l'oli fins que tingui la opacitat que vulguem. Apliquem amb un pinzell sobre la fusta i amb una pistola d'aire calent anem escalfant el tros on li hem aplicat (jo utilitzo la pistola d'embossing, però suposo que també es pot fer amb un assecador de cabell). D'aquesta manera la cera és absorbida per la fusta i el color blanc queda per sobre, donant un aspecte emblanquinat. També podem experimentar amb altres colors, podeu veure com queda en blau en aquesta caixa.


A la madera se le pueden dar diversos acabados: barniz, goma laca, cera, ... Yo hoy os propongo un acabado a la cera diferente: cera blanca.

Esta cera la pueden encontrar ya hecha en las tiendas, o bien hacerla nosotros, es muy fácil. Necesitamos cera incolora para muebles y pintura al óleo blanca. En un cuenco mezclamos la cera y el aceite hasta que tenga la opacidad que queramos. Aplicamos con un pincel sobre la madera y con una pistola de aire caliente vamos calentando el trozo donde la hemos aplicado (yo utilizo la pistola de embossing, pero supongo que también se puede hacer con un secador de pelo). De esta manera la cera es absorbida por la madera y el color blanco queda por encima, dando un aspecto encalado. También podemos experimentar con otros colores, puedeis ver como queda en azul en esta caja.






















4 comentaris :

  1. Prodies explicar una mica el proces de cera+oli? No u he probat mai, peró sembka interessant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Afeguit l'aclariment sobre la cera+oli. Prova-ho, dona uns resultats molt interessants.

      Elimina
  2. Te ha quedado impresionantemente bien, y vamos, que como no te conozco, seguro que todo te queda así de bien ;), pero bueno, que esta estantería es "profesional", enhorabuena
    Pasa un buen finde, y enhorabuena por ese suegro proveedor que encima te lleva el palé ya desmontado :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, a veces los suegros tienen mala fama, pero el mio es un encanto.
      Gracias por tu comentario

      Elimina

Me encanta leer vuestros comentarios.

Blogging tips